Magyar  Deutsch
Bruckner József, a fél évszázadnyi szakmai tapasztalattal rendelkező hajóépítő, valamint három fia legfontosabb elvei egy múzeális jellegű vitorlás felújításánál néhány mondatban összefoglalva:

"A régi, különösen a Tramontana-korú fahajók újjáépítésénél törekedni kell arra, hogy a modern anyagok felhasználása melett, az ésszerűség határain belül, a hagyományos építési technológiákból, formákból minél többet megőrizzünk.
Egy öreg hajó felújításánál a szakembernek bele kell érezni abba, hogy is éltek meg ezek a vitorlások 80-100 évet.
Véleményünk szerint, azok a nézetek, amelyek az évszázadok során alkalmazott, bevált szerkezeti megoldásokat, építési előírásokat szükségtelennek tartják - a modern anyagok használatára hivatkozva, valamint túlkönnyítve a szerkezeti részeket a sebesség növelése érdekében a stabilitás rovására - nem terveznek olyan hosszú távra, mint a múlt század elején a Tramontana tervezői és megépítői.
Rá kell érezni arra is, hogy milyen formai elemeket és építési megoldásokat, szerelvényeket szabad alkalmazni, amelyek a hajó korával és stílusával összhangban vannak."

Bruckner Műhely [ www.bootsbau-bruckner.hu ]





1. A felújítás első lépései és
a fémbordák
bővebben_>>




2. Gerinc spónunggal bővebben_>>



3. Palánkolás bővebben_>>



4. Egy palánk története bővebben_>>



5. A tölgyből készült fabordák bővebben_>>



6. Koszorúléc készítés bővebben_>>



7. A hajótest előkészítése kívülről
az impregnáláshoz és
a lamináláshoz
bővebben_>>



8. A fedélzeti vagy deckszerkezet bővebben_>>



9. Schandeck mahagóniból bővebben_>>



10. Hagyományos fedélzetborítás (párnafázás) palánkolva bővebben_>>




11. A motor beszerelése bővebben_>>




12. Cockpitláda bővebben_>>




13. Teakdeck fésűléccel bővebben_>>




14. Nyílás-tetők bővebben_>>




15. Berendezés bővebben_>>




16. Felületkezelés bővebben_>>




17. Árboc, baum, spinakkerbaum bővebben_>>




18. A kész hajótest bővebben_>>




19. Ünnepélyes vízretétel bővebben_>>

20. Próbaút a Hajó Magazinnal bővebben_>>