Magyar  Deutsch
2. Gerinc spónunggal

A hajó gerince három részből áll.
Először a fő vagy középső gerinc készül, amely16 cm vastag, a legszélesebb pontja pedig 62 cm. Ez a kimunkált masszív mahagoni tömb van összeépítve a tőkesúllyal 9 db 25 mm átmérőjű rozsdamentes átmenő csavarral. A gerinc és a tőkesúly közé összeépítéskor Sikaflex rugalmas ragasztóanyagot használunk.
Lényeges, hogy összeépítés után a gerinc felső lapja vízszintben legyen, mert erre a felületre rögzítjük rá a bebordázott eredeti héjat a fenékmerevítőkőn keresztül.
Ezután elkészítjük a középgerinc spónungját (a gerinc azon részét ahová a palánkok befutnak, a palánk falcának is nevezik) és elkezdődik az orrtőke-készítés, amelyre szintén spónungot vésünk. A fartőkét ugyanilyen eljárással készítjük, a tömcső átvezetésénél lévő területet megszélesítjük. A fartőkéhez erősítjük a tükröt.
A megfelelő gyakorlat hiánya, illetve az idő megtakarítás miatt, gerincet spónungal sajnos szinte már alig készítenek. Ezáltal az öreg hajók elvesztik az egyik legfőbb szerkezeti sajátosságukat és a stabilitásuk is gyengül.