Magyar  Deutsch
8. A fedélzeti vagy deckszerkezet

Kialakítása nagyon aprólékos és munkaigényes folyamat.
Miután a burkolat elkészül, ebből a szerkezetből kívülről semmi sem látható! Egy régi svájci óra precíz szerkezetéhez lehetne talán legjobban hasonlítani, amelybe csak javításkor lehet igazából belepillantani.
A fedélzet borítása hagyományos módon, palánkolva történik, ezért a szerkezetet ennek megfelelően még erőssebre, masszívabbra kell építeni.
A fedélzet ívmagassága a fedélzet szélességének 1/25 része.
A fedélzeti bordák - amelyek végei a hosszmerevítőbe vannak süllyesztve - sablonba ragasztott mahagoni lécekből készülnek.

Három nagyon fontos feladatuk van:
   1. A fedélzet palánkjait egy egésszé összetartani.
   2. A fedélzet terhelését a hajótestnek átadni.
   3. A hajó harántirányú szilárdságát növelni.

A fedélzetet 28 db függőlegesen és vízszintesen beépített merevítő könyök köti össze - a bordákon keresztül - a hajótesttel, ez a hajótest szilárdságát nagymértékben megnöveli.
A fedélzet gerincét - amely merevíti és összefogja a bordákat - középen a nyílásoknál megszakítva a bordákba süllyesztjük.
A veretek alá és az árboc körül alátéteket (paknikat) építünk be, mivel ezen területeknek nagy terheléseket kell felvenni.
Az árboc-nyílásnál még egy, 40×4 mm-es rozsdamentes lemezből készült, keresztkötést (András) is alkalmazunk hosszmerevítőtől hosszmerevítőig.